Donnerstag | 21. November 2024
 
  Ihr Browser interpretiert leider kein JavaScript!


Home
Über uns
Ziele
efms Team
Prof. Friedrich Heckmann
Prof. Daniel Göler
Wolfgang Bosswick
Maria Matreux
Susanne Bartig
Claudia Köhler
Claudia Lechner
Doris Lüken-Klaßen
Stefanie Reiter
Luisa Seiler
Nevin Uca
Trägerschaft
Praktikum
Lageplan
Ausstattung
Impressum
Arbeitsbereiche
efms Services
Publikationen
Netzwerke
Veranstaltungen


 
  Drucken

efms Team


Claudia Köhler


Diplom-Soziologin, Studium der Soziologie an der Otto-Friedrich-Universität Bamberg mit den Schwerpunkten Soziologie der Migration und der interethnischen Beziehungen, Bevölkerungswissenschaft, Elementar- und Familienpädagogik sowie Soziologie des Lebensverlaufs. Wissenschaftliche Mitarbeiterin am efms seit 2008.

Durchwahl: 0951-932020-18

E-Mail: claudia.koehler@uni-bamberg.de


Arbeitsschwerpunkte

Bildungsforschung, kommunale Integrationspolitik, Religion.

Publikationen


Rise and Resolution of Ethnic Conflicts in Nuremberg. In: Pastore, Feruccio, Ponzo, Irene (Hrsg.): Inter-group Relations and Migrant Integration in European Cities. Changing Neighbourhoods.  IMISCOE Research Series, Cham, Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer Open. 2016

Policy implementation analysis by national educational agents and other stakeholders, Through focus group/group discussion data collection, Comparative report, prepared within the SIRIUS Project (European Policy Network on the Education of Children and Young People with a Migrant Background), May 2013

Concordia Discors: Understanding Conflict and Integration Outcomes of Intergroup Relations and Integration Policies in Selected Neighbourhoods of Five European Cities. Nuremberg Final Report, 2012

Concordia Discors. Understanding Conflict and Integration Outcomes of Inter-group Relations and Integration Policies in Selected Neighbourhoods of Five European Cities. Nürnberg Background Report, Nürnberg 2011

Effects of the Head Start program in the USA as indicators of ethnic inequalities. In: Bekerman, Zivi; Geisen, Thomas (Hrsg.): International Handbook of Migration, Minorities and Education. Understanding Cultural and Social Differences in Processes of Learning. Springer. 2012, S. 383-401

Effektive Förderung von Kindern. Die Evaluationsergebnisse der ersten Generation "Diesterweg-Stipendium". In: POLYTECHNIK 02/10 . Hrsg. von der Stiftung Polytechnische Gesellschaft. Frankfurt am Main, Dezember 2010, S. 8

Quantitative Integration Research in Europe - Data Needs and Data Availability. Thematic Study compiled within the framework of the EU project PROMINSTAT. Wien 2010 (mit Friedrich Heckmann, Mario Peucker, Stefanie Reiter)


© efms 2019 Diese Seite wurde zuletzt am 08.12.2022 geändert | betreut diese Seite